Underbaring

Nu tänker jag skriva några rader om en stark tjej. En tjej vars förnamn börjar på J och slutar på Y och efternamn börar på H och slutar på M. Ni som känner denna tös har nog klurat ut vem det är, annars bör ni uppsöka vård.

Nog om er. Den här tjejen kom som en storm in i mitt liv. På jumpalektionen, om jag inte minns det hela fel. Det var hinderbana som man skulle springa i par. Och den här nya, populära tjejen som alla älskade valde att springa med mig. Ajjemen! Och herregud så förundrad jag blev. Jag, en klumpig relativt konstig figur sprang hand i hand med klassens populäraste tjej. HERREGUD VILKEN GREJ. Okej, nu kanske jag blåste upp situationen en aning, men för mig var det väldigt förunderligt, just då.
Men med tiden lärde jag känna den här tjejen, och då fann jag det inte längre varken förunderligt eller konstigt. För den här tjejen bryr sig inte om popularitet, utseende eller grupptryck. Varför? För att hon är stark. Hon är nog den starkaste människan jag känner, kan jag till och med medge. 
Hon är den som står upp för någon som blir illa behandlad, för de som är svaga, hon är den som vågar säga ifrån. Hennes innersta kall är att hjälpa, och jag lovar er att den här tjejen kommer att hjälpa många människor under sitt liv. Hur vet jag det? För att hon har både hjärtat och styrkan för att göra det. Redan nu som 18-åring har hon mål större än vad många människor någonsin haft. Större än jag någonsin kommer ha.  Och jag kan bara se på allt hon redan klarat av, för att veta att det kommer gå vägen.

Det jag vill komma fram med det här, är att den här tjejen inte är en vanlig söt flicka med ett bländande leendet. För den här söta flickan är kapabel att göra det vi andra tror är omöjligt, för bara det där bländande leendet sig, kan uträtta underverk.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbaring dåå... Jag fick helt seriöst tårar i ögonen, ett leende på läpparna o ett bultande hjärta :') Fan va vackert skrivet! (ursäkta svordomen) Alltså, tack.. Jag är mållös. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Blev alldeles varm av att läsa det här. Tack för att du tror på mig! Tack för allt min bästa bästa underbaring! Det där är nog det finaste någon någonsin skrivit om mig. Helt ärligt!



Så tack tack tack! Du är bäst o jag saknar dig så sjukt mycket! <3

2010-09-07 @ 15:40:04
URL: http://jennyholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0