Politik

SD i riksdagen.

Idag är det många därute som är förbannade, majoriteten på att SD kom in i riksdagen och minoritetet på att SD inte behandlas med respekt av de andra partierna.
Måste bara säga några korta ord om detta.

Såklart tycker jag att det är fel att SD kom in i riksdagen. Visst, vi lever i en demokrati där alla har rätt att vara med och bestämma, och ja, det är faktiskt "vi" som har röstat in dem i riksdagen. Men enligt min mening så är det fel för om det här partiet får bestämma så ska en viss del invandrare skickas tillbaka eller inte få komma in i Sverige. Är det verkligen demokrati då när en grupp människor i ett land bestämmer något som tvingar en annan grupp att lämna landet? Vad har dom att säga till om saken då?
Det är skillnad på att rösta om skatten ska höjas eller inte, eftersom den frågan rör oss alla. Men här röstar man om andra människor och deras livsöden.


Sen en sista sak. Vi äger inte Sverige. Sverige handlar inte om vår nationalsång, sill eller midsommarkransar. Sverige är du, jag och alla som bor här. Vare sig man är född här eller flyttat hit. Alla bidrar med något, utan alla vore vi inget.


Det var det jag hade att säga.



Kommentarer
Postat av: Mirre

Word!

Röstade du?

2010-09-20 @ 16:30:40
Postat av: Moa

totally agree pelle!

2010-09-20 @ 21:51:50
URL: http://kiittykat.blogg.se/
Postat av: Jeanette Gansmoe

Mycket bra Elle<3

2010-09-21 @ 10:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0