Ny kamera...

...Vill jag ha nu! Pentax, förlåt mig men jag måste gå lite bakom ryggen på dig. Efter flera år tillsammans med Pentax ska jag nu byta sida, to the daaaark side. NIKON. Omg. Nä, anledningen till detta byte av livsstil grundar helt enkelt i att till Nikon finns fler billiga objektiv. Kamerorna i sig är rätt lika så skillnaden i fattning och liknande blir inte så stor.

Den kamera som jag har kikat på ett tag nu, och som jag får ett större ha-begär för varje minut som går, är en Nikon D5000. Inte på grund av att man kan filma med den, för det skiter jag i stort sett i, utan på grund av den vinklingsbara skärmen, det låga bruset vid höga ISO, den stora sensorn och D-lightning. Kalas!

Det enda negativa jag sett är att sökaren är en aning liten, och att live-viewen är en aning långsamt, men ínet av detta kommer nog störa mig!


Därför ska den nog inkasseras inom en väldigt snar framtid, och så ska lilla Bettan säljas!


Annat som jag ska inkassera är:
- Macro-filter
- Reflexskärm
- Ett till minneskort
- En ny kameraväska
- Ett 18-200 objektiv


Meeeen då kameragrejer inte är det billigaste man kan köpa så far jag ta lite i taget!


Vill ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0