Who would have thought it figures

Morsning korsning!


Söndag = Seg dag. Så idag passar jag på att föra över bilder till hårdiskar och sånt därnt som man gör på sega dagar. Och däremellan tittar jag lite på X- Files! Jocke sålde en box med alla avsnitt till Martin så vi har lånat några skivor av honom. Himla bra serie tycker jag!

Men på tal om hårddiskar. Jag är i jakt på en ny, förstår ni. Jag vill ha en ganska liten, smidig och lätt hårddisk så att jag alltid kan ha med mig mina bilder. Är inte direkt roligt att släpa runt på tegelstenen jag har nu...
Sen behöver jag en ganska stor också, runt 500GB tror jag. Någon som har ett tips?

Nu den 24:e när jag får första halvan av min lön från sommarjobbet så ska jag nämligen börja införskaffa lite fototillbehör tänkte jag. Grejerna kostar ju en del, men det är helt klart pengarna! Dessutom så vill jag så gärna utvecklas mer och bli bättre, och då krävs det även mer avancerad utrustning.
Fasen, tror jag bestämt mig nu för att jag vill jobba som fotograf, i alla fall just nu. För hur roligt vore det inte att jobba med någonting som jag verkligen brinner för? Fotograferandet är något som jag alltid har med mig, som ligger i tankarna. Jag går runt och ser perfekta motiv, ljusförhållanden och situationer och ser bilderna framför mig innan jag tar dem. Det är en så stor del av mig och det vore så himla roligt att kunna leva på det!
Men för att komma dit måste jag utvecklas enormt mycket, så nu ska jag verkligen satsa på det här!

Nu när många vänner tagit studenten sätter ju tankarna igång om vad fasen man ska göra sen. För jag vägrar att hamna hos arbetsförmedlingen där jag sett så många andra ruttna bort, i princip!
Nae, inte jag minsann!
MEN. Så kommer ju den stora frågan, What to do? Nu har ju jag iofs ett år kvar, men det tåls ju att tänka på...


Så. Någon som vet någon bra utbildning som har med foto/media att göra som är på cirka 1 år, hör av er för tusan!




Här är några av dagens bilder.


Här har ni mig i min nya pyjamas. På den står det: Kiss me 'cause I'm cute.  Förstår inte riktigt varför man ska ha det budskapet på en pyjamas men det var den enda med kortbyxor så den fick det bli. Ojoj...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0