Mer pust o stön

Söndag. Seg dag. klockan är 14.01 och jag sitter fortfarande i morgonrock. Inte okej.

En annan grej som inte är okej är my lack of energy. Det känns som att jobbiga saker bara klumpar ihop sig på mina axlar och ju längre man väntar desto jobbigare blir det att ta itu med dem. Men det finns liksom ingen vilja, ingen ork, ingen lust. Det känns om att jag bara går o väntar på att den här kylan ska försvinna, för på något sätt så kommer allt o lösa sig om det bara blir lite sol o värme. Eller hur var det nu? Nä. Såklart att ingenting kommer förändras bara för att temperaturen gör det. Det är inte utsidan som behöver förändras, det är klimatet inuti min skalle. MEN DET ÄR JU SÅ JOBBIGT. Fattar inte. Inte likt mig.

Kanske har jag brist på D-vitamin. Kanske är det därför jag nästan kommer när jag ser en bild på en solig strand med gnistrande blått vatten och nästan skulle kunna sälja allt jag har för att åka utomlands? Åhhh. Vad skulle jag inte göra för en kall drink på en solstol i ett land där iskalla vindar bara existerar i sagor.


Pust. Borde inte tortera mig själv med sådana dagdrömmar.

Nej, kom igen nu. Drar mig själv i nackskinnet, tar två kapslar med D-vitamin och klär på mig riktiga kläder.


Nu får det vara nog med det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0